Ne-am oprit, ne-am obișnuit și continuăm să rămânem așa, cu micile sau marile noastre ambiții și mărețele noastre planuri. Sunt curios dacă doar eu împărtășesc ideea asta.

Prea puțin cunoaștem, prea puțin experimentăm, prea puțin credem, prea puțin studiem, prea puțin călătorim, prea puțin avem și prea puțin încercăm să facem pentru noi și pentru cei din jur.

Unii au păși pe Lună, alții trăiesc în Cosmos, unii au făcut o meserie din visul unei planete, tot atât de mulţi sunt cei care și-au dedicat viața științei și foarte mulți mor neîmpliniți pentru faptul că n-au dăruit mai mult umanității.

Noi ne oprim și respirăm ușurați când planurile noastre marunte se conturează, fară să ne dăm seama cât de puțin am facut și cât de puțin ne-am propus. Avem slujbe care altora li s-ar părea o pierdere de timp, o cramponare, o neîmplinire! Dar noi continuăm așa, fară să vedem că experiențele noastre de viață sunt prea puține, neînsemnate.

Uneori mă gândesc că Pământul nu e atât de mare, iar noi ne oprim aici. Ne limităm la jobul nostru, la  familia noastră, la ceea ce am acumulat până acum. Suntem făcuți să studiem, sa călatorim, să experimentăm iar Pământul si Universul ne poate oferi șansa de a ne satisface curiozitatea. Da, îmi doresc să văd Africa, Savana, Polul Sud sau China; să trăiesc doar cu apă și fructe, să fiu în pericol și să-mi găsesc scăparea. Să trăiesc în piept frica războiului și să am ocazia de a cere de la Dumnezeu scăparea. Îmi doresc să trăiesc frica și spaima de moarte ca să înteleg ce este viața.

Am primit recomandarea de la o bună prietenă de a citi o carte care te poate și ne poate schimba percepția asupra vieții.

Când îți oprești lupa asupra vieții unui om care are atâtea lucruri de spus, atâtea experiențe care nouă ni se par science fiction, începi să înţelegi cât de puţin ai făcut până la vârsta asta, cât de puțin poți povesti nepoților și cât de neînsemnate sunt relatările tale în comparaţie cu ale altora.

Este vorba de “Două milioane de kilometri în căutarea adevarului” de Klaus Kenneth. O carte pe care o recomand și eu.

Două milioane de kilometri nu e atât de mult.